Anasayfa Tip-1'im Diyabet ve kaşıntı

Diyabet ve kaşıntı

19 8.323 görüntüleme

4Diyabet ve kaşıntı

Yaklaşık 3-4 haftadır tüm vücudum inanılmaz kaşınıyor.

Özellikle akşam 19:00’dan sonra bu kaşıntı daha da artıyor.

Bu süre içerisinde hayatıma farklı ilaçlar girdi biliyorsunuz. Acaba onlardan biri mi etki etti? Ya da ne oldu diye geçtiğimiz perşembe günü Kadıköy Şifa’ya Dermatoloji ve ayrıca Kadın Doğum doktorlarına gittim. Zira kasık bölgelerim de inanılmaz kaşınıyor.

Dermatoloji doktoruna kullandığım ilaçları söyleyince ilaç anlamında suçlu olabilecek tek ilacın kullandığım B vitamini olduğunu söyledi. B vitaminini geçici olarak kestik.

Bununla beraber her gün dışarıdan eve gelince duş almamı ve duşun hemen sonrasında öncelikle Excipial Hydro kremini tüm vücuduma (genital bölge hariç.) ve akabinde Beklazon kremi de çok fazla olmadan ve kaşıntıların olduğu bölgelere sürmemi istedi. Ve tüm kıyafetler çamaşır makinesine gidiyor.

Sabahları Aerius ve akşamları da Avil denen hapları içiyorum. Sabah Avil içince çoook uyku yaptığı için Avil’i gece, Aerius’u ise sabah içiyorum.

Ancak bugün Yağız’ın annesi Tuğba Hanım ile konuştuğumda Yağız’da ve Havva Hanım’ın oğlu Mehmet Ali’de de aynı durum varmış. Çocukların her yerine alerji atmış. Vücutları baya kabarmış.

2Ben doktora göndermek üzere kızaran ve kabaran bölgelerin fotoğraflarını da çektim. Sizlerle de paylaşıyorum.

Zira önce aniden kızarıyor cilt ve akabinde inanılmaz bir kaşıntı başlıyor. Birden bire de kendiliğinden geçiyor.

Dizimi kaşıya kaşıya yer yer yaralı hale çevirdim.

Sizlerde bu tarz bir durum var mı? Varsa ne yaptınız?

 

  • benim oğlumda 15 – 20 gündür özellikle sırtının çok kaşındığından şikayetçi. sık sık bütün sırtını kaşıtıyor.

    • Barış Bey Merhaba,

      Aman ihmal etmeyin. Bence doktora gidip bir tedavi sürecine başlayın.

      Az önce doktorum ola ki dudakların ve dilin kabarırsa hemen gel ve bir iğne var yapalım dedi.

      Sevgiler

  • herkese merhaba esra hanm bu alerji konusunda benmde sikintim buyuk bende aeriusu gunde 2 doz kullaniyorum dermotologa gttim kronik urtiker dedi yani omur boyu aeriusu kullanmk zorunda kalabilirim ve en kotusu benm dudaklarim sisiyo ve bunun icn napmam gerektgini ve bu durumda kortizon disinda ne yapmam gerektgini bilmiyorum sordm hatta dr oguzhan bey bu durumlarda kullanilan bi igne oldugundan bahsetmisti onu sordm o ölumcul vakalarda kullaniliyo dedi bu konuda cok sknti yasiyorum ben.

  • merhaba esra,bende de aynı durum sozkonusu.hergun dus almama ragmen kollarımın ıclerı ozellıkle cok kasınıyor.buaralar sıcaktan dolayı daha bır fazla.ızmır cok sıcak.oğlenlerı dısarı cıkmak mumkun deıl nerdeyse:(ben su sekılde cozum yolu buldum zaten alerjı ılacı kullanıyorum ama dus aldıktan sonra vucut yagı ıle vucdumun heryerını yaglayıp bıraz bekleyıp ardından sadece su tutuyorum uzerıme.bu bıraz rahatlatıyor.vucut yagı da dalan ın zeytınyagı ozlu olanlarından.sızde deneyebılrsınız.
    sevgıler.

    • Selen Merhaba,

      Gittiğim cilt doktoru yağ ve dermokozmetik ürünleri kesinlikle yasakladı.

      Excipial Hydro’yu hep kullanacaksın dedi. Ben de evdeki tüm diğer ürünleri arka plana aldım.

      sevgiler

  • Esra hanım;
    çok geçmiş olsun.. annelik yapıp elinize vurasım geldi kaşırken siz 😀 kaşımamaya çalışın.. yara olursa zor geçiyor biliyorsunuz 🙁 umarım en kısa sürede geçer.. allerjik bi duruma benziyor.. belki de ilaçlar birbiri ile etkileşmiştir…
    bu arada ii istirahatlerrr 😉

  • esra hanım benim sadece bacaklarımda dizimin alt tarafında kaşıntı oluyor, ama uyutmayacak kadarda şiddetli kaşıntı. gündüzleride, geceleride oluyor. Ben cildiyeye gitmiştim bunun için diyabetin cildde kuruluk yaptığını ve nemlendirici önerdi sadece, banyodan sonra bende bi kaç aydır sadece kaşıntının olduğu bu yere excipial lipo sürüyorum ve sürmediğim zaman kaşıntı oluyor, sürdüğüm zamanlar ise gayet rahat ediyorum.

    Saygılar.

  • Esra Hanım,
    Çok geçmiş olsun bazen bende de oluyor ama benimki mevsimlik bi alerji.Bir kaşıntı ama felaket kollarımı BULAŞIK TELİ ile kaşıdığımı daha doğrusu çizip biçtiğimi, hatırlarım da kendime hala inanamıyorum.Cilt doktoru bazı kremler-merhemler vermişti ama geçmemişti.Bende anne tedavisi uygulamıştım:)
    hala işime yarar alerji zamanında.Bana iyi gelmişti umarım size de gelir.
    Basit ama işe yarıyor.
    “Önce sıcak su ile kaşınan bölge iyice yıkanmalı, gözenekler açılıncaya kadar, ardından sabun ile iyice ovalanıp yıkanmalı, kuruduktan sonra kantoron-otlu-zeytinyağı ile sıkıca ovulmalı.”
    Sonra da zeytinyağından kurtulmak için bi daha yıkanmak gerek. 🙂
    Bende işe yaramıştı umarım sizde de yarar.
    Sevgiler.
    (resim altına yorum yapacaktım ama bu halde sizi yormayayım dedim 😀 )

  • kızımda hemoglobin a1c yükselişe geçtiğinde aynı şekilde kaşıntı başlıyor. özellikle insülin yapılan bölgelerde daha fazla oluyor . doktor kesinlikle insülin yapılan yerlere masaj vs yapmamızı yasakladı . ılık bi duş biraz iyi geliyor.

  • Değerli Arkadaşlarım,

    Rehberliğiniz ve yalnız bırakmadığınız için teşekkürler 🙂

    Maalesef sadece Hatice Hanım’ın ilginç önerisi cazip geldi 🙂 Kantoron-otlu-zeytinyağını nasıl elde ederim bilmiyorum ama pazartesi bu işe el atacağım 🙂 Şimdilik tıbbın ilaçlarına mahkumum.

    Kan şekerlerim iyi. Yüksek gitmiyor. Gitmemesine rağmen bu kaşıntının sebebi elbette alerjik bir durum. Geçer. Bu da geçer.

    Kenan Bey, Özellikle biz tip-1 diyabetlilerin ciltleri çook kuruyor. Excipial Hyro’nun % 99’u su bazlı olduğu için ben de artık sadece her banyo sonrası bu ürünü kullanacağım. Kuru cildi nemlendirince kaşıntı elbette geçiyor. Bunu ADA’nın web sitesinden aldığımız yazıda da belirtmiştik.

    Bugün hiç kaşınmadım. Eşref ile akşam yemeğimizi Caddebostan’da yedik. Ve baya baya yol yürüyerek güzel bir dondurma yedik. Yürüdüğümüz yol uzun bir yoldu. Yolumuzu kaybedip biraz da geri döndük dondurma yiyeceğimiz mekanı bulmak için. Dondurmaların şeker oranı min. seviyede olan bir dondurma. 5 top yedim söylemesi ayıp 🙂 Kan şekerim halen normal 🙂 Biraz nispet yapar gibi oldu ama kusuruma bakmayın 🙂

    sevgiler

  • merhabalar tekrar,öncelıkle Allah ülkemize barıs,huzur versın bu kandıl gununde.ve herkesın kandılını kutluyorum.
    esra aslında hatıce hanımn dedıgı de sıcak su yanı duş üzerine yağ.aynı mantık gıbı geldı bana:)ama kantaron otu herderde deva bır ot bunada ıyı gelır dıye dusunuyorum.ınsallah ıyı gelır.gecmısolsun.
    herkese sevgıler.

  • Esra Hanım,
    Kantoron yağı için İzmir Şirince’de 0232 8983146 nolu telefondan ulaşabileceğiniz Hasan Ürel adlı esnafa sipariş verebilirsiniz. Kargoyla aynı gün yolluyor. Dürüst bir esnaf. Yağ kendi üretimleri.Ben de he ryıl gidersem alırım, gidemediğimde sipariş veriyorum. Yalnız kantoron yağı sürüp güneşe çıkmamak lazım aman dikkat…

  • Esra hamın Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Bu tarz kaşıntılar kullandığınız çamaşır detarjanından yada yumaşatıcı amaçlı kullanılan maddelerden kaynaklanabilir. Son zamanlarda detarjan yada yumaşatıcı markanızı değiştirdiyseniz bu durumuda göz önünde bulundurabilirsiniz. Bazı detarjanlar suda iyi çözünmediğinden dolayı kıyafetin üzerinde kalıyor. Kıyafetin ciltle teması durumda bu tarz kaşıntılara sebebiyet verebiliyor

    Ayrıca bu durumlarda genel olarak soğuk su duşu rahatlatıcı bir yöntemdir.

    Tekrar geçmiş olsun

    • Zekeriya Bey Merhaba,

      Teşekkür ederim. Uzun zamandır sıvı deterjan kullanıyorum çamaşırlarımızda. Evimizde lavabo ve tuvalet hariç hiçbir yerde de deterjan kullanmıyoruz. Buharlı makinelerle temizlik yapılıyor.

      Her gün ılık duş alıyorum. İyi geliyor 🙂

      Önerileriniz için teşekkürler.

      sevgiler

  • Esra hanım bol su içilmeside faydalı oluyor. bendede özellıkle yaz mevsımınde oluyor ama ben genel olarak su içmıyorum ııkı gun iiçmesem aklıma gelmez (aşırı çay tuketmemmden kaynaklı sanırım )ama böle bı durumda suyu bol şekılde içmeye başlayınca tum şıkayetlerım çözülüyor…

  • Sevgili Esra Hanım,
    sizi büyük bir merakla takip ediyorum

    benim sırtımda kaşıntı oluyor, üstelik kaşınan yerler koyu kahverengiye dönüyor…Doktor diyabetlilerde olur bir çaresi yok dedi yinede bir hap ve krem verdi hiçbirşey değişmedi şu an sırtımda hem kaşıntı hemde koskocaman kahverengi lekeler var…bir çare olsa diyorum kaşıntı beni tüketiyor

    7 yıldır tip1 diyabetliyim HA1C 8.16 c,varında CHO sayımı öğrendim ama pompa taktırmadım
    dürekli kolesterol hapı(lipitor)
    Diovan(böbrekte protein kaçağını önlemek için
    Dodex B12 iğnesini her ay vurduruyorum dünkü testte 1500 çıktı çok yüksek ara vereceğim

    bu arada kendimin doktoru olmaya çalışıyorum ve hiç benim dokumla uyuşan bir doktorla karşılaşmadım…. şu tahlilleri yap… şu hapları kullan bu kadar ben özen istiyorum doğal olarak

    saygılar

  • Cevap Bırak