Anasayfa Haberler&Gelişmeler Tip-1 Diyabeti Engelleyecek Aşı 2018 Yılında Test Edilmeye Başlayacak

Tip-1 Diyabeti Engelleyecek Aşı 2018 Yılında Test Edilmeye Başlayacak

7 3.559 görüntüleme

Tip-1 Diyabeti Engelleyecek Aşı 2018 Yılında Test Edilmeye Başlayacak

Not: Şu an için her ne kadar tip-1 diyabetin bilinen kesin bir çözümü olmasa da bu tarz haber ve gelişmeler umut vaadediyor.

Finlandiya’nın Tampere Üniversitesi araştırmacılarından oluşan bir ekip, 20 yıldır, tip-1 diyabeti tetikleyen bir virüsten vücudu korumayı hedefleyen bir ilaç üzerinde çalışıyor.

Farelerde yapılan başarılı testlerin ardından 2018’de klinik denemelere başlamak istiyorlar.

Bu tedavi tip-1 diyabetlileri iyileştirebilen ya da tip-1 diyabeti yok edebilen bir tedavi değil. Tip-1 diyabet oluşma potansiyeli olan çocuklarda tip-1 diyabet gelişmesini engellemektedir.

Prototip aşı üzerine çalışan bilim insanları, gelecek yıl bu aşıyı insanlar üzerinde test etmeye hazırlanıyor.

Dünya üzerindeki araştırmacılar şimdiye kadar insülin üreten beta hücrelerinin neden önce insan vücudunda varolup sonrasında da neden yok edildiğini anlamadılar. Ve bu durumun yani tip-1 diyabeti tetikleyen virüsün gelişimini karakterize ederek daha fazla çözüm üretmeye çalışıyorlar.

Üniversitenin Tıp Fakültesi’nden Profesör Heikki Hyöty, bir enterovirüs enfeksiyonu içeren bu sürecin arkasından da bir teori geliştirdi. Bu virüs grubu ayrıca polio, hepatit ve menenjitin yanı sıra el, ayak ve ağız hastalıklarına neden olabileceği teorisini ortaya attı..

Finlandiya ekibi, zaten Coxsackievirus B1 olarak bilinen bu enterovirüs zincirinin insan vücudunun beta hücrelerine saldırması arasında bir bağlantı kurmuştu. 2014 yılında Prof. Hyöty, B grubundaki coxsackieviruslerin çocuklarda tip-1 diyabet ile bağlantılı olduğunu bulmuştur.

Ayrıca Amerika verilerine göre, 2007’de ülkede bilinen 444 enterovirüs enfeksiyonlarının dörtte birinin, coxsackievirus B1’in neden olduğuna işaret ediyor.

Profesör Hyöty, “Zaten bu aşının farelerde etkili ve güvenli olduğunu biliyoruz … Bu aşı çalışılmasını sonraki aşamada insanlar üzerinden denemenin önemli bir adım olduğunu vurguladı.”

“Ayrıca, aşı enterovirüslerin neden olduğu enfeksiyonlardan, örneğin soğuk algınlığı, miyokardit, menenjit ve kulak enfeksiyonlarından koruyacak.”

Kaynak: http://www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/type-1-diabetes

  • Suat Çelikten · tip 1 olanlarida kapsiyormu yoksa olmayomi engeliyormu tam anlayamidim esra hanim

    Saadet Salmaz sadece tip 1 diyabet oluşma potansiyeli olan çocuklarda tip 1 diyabet gelişmesini engelliyormuş

    Suat Çelikten ·insallah tip1 olanrada careolur

    Esra Avcı Açıklama için çok teşekkür Saadet Salmaz 😊

  • Nurullah Coşgun Hep ileri tarihli açıklamalar bi günde şöyle yazsa araştırma her şey bitti aşıyı piyasa ya sürdük deseler benim hiç umudum kalmadı artık bu kadar büyük bir rant varken biz daha çok bekleriz

    Bedriye Sargın Çakıl Katılıyorum sıze umudum benımde bitti artık işimiz allaha kaldı

    Bedriye Sargın Çakıl 😔😔😔😔

  • kavrazoguzhan Yine bize umut yok

    nry1637 @diyabetimben yani tip1diyabetlilere herhangi bir aşı falan henüz yok yani😢

    bcan38 tip1 diyabetlilere yapsalarmis bizi düşünen mi var sanki

    diyabetimben @kavrazoguzhan @nry1637 @bcan38 Merhaba, Bilim insanları tip-1 diyabeti ortadan kaldırmak için çok çaba harcıyor. Takip ettiğim bazı bilim insanları tüm benliklerini çözüme adamış durumda. Çözüme giderken de teknolojik olarak hayatımıza katkı sağlamaya çalışıyorlar. Şu anda bizler için elbette kesin bir çözüm yok ama en azından yeni nesiller için sevinmek, umutlu olmak lazım. sevgiler, esra

  • Cevap Bırak