Anasayfa Tip-1'im 10-14 Eylül’de Hollanda’dayız

10-14 Eylül’de Hollanda’dayız

11 1.405 görüntüleme

İtalya ve Hollanda Tatiline Çıkıyoruz yazımda bahsetmiştim. Yarın 12:20 uçağı ile Hollanda Eindhoven Havalimanı’na uçuyoruz 🙂 Anlayacağınız yine bir tatil moduna girdik 🙂

Tip-1 diyabetli biri olarak bu tatilimiz için hazırlıklarım biraz daha rahat olacak galiba. Çünkü kuzenim Hollanda’da. Bir şey unutmuş olsak bile ondan da bazı şeyleri tedarik edebileceğimi düşünüyorum 🙂  Ama elbette hazırlıklı gideceğiz.

Direkt Amsterdam’dan otelimizin olduğu Haarlemmerliede şehrine geçeceğiz. Sonrasında da Amsterdam’ı karış karış gezme zamanı 🙂

13 Eylül’de ise otelden çıkıp Rotterdam’a, kuzenimin yanına gideceğiz. 14 Eylül 16:00’da da tekrar İstanbul’a dönüş 🙂

Yaz Tatili İçin Tip-1 Diyabetlilerin Hazırlıkları yazımda sizlere tatile çıkmadan önce yapılacak hazırlıklardan uzun uzadıya bahsetmiştim. Halen tatil yapmadıysanız ya da benim gibi yine tatile çıkanlardansanız mutlaka bu yazıyı okuyun. Başucu kitabı tadında bilgiler içermekte.

Aynı zamanda Duyulmamış 3 Diyabet Uygulaması yazımıdaki VoyageMD uygulaması ya da sitesini de ziyaret etmenizi öneririm. Tip-1 diyabetliyseniz ve seyahat edeceğiniz ülkede tip-1 diyabetle ilgili önemli notlara ulaşmak istiyorsanız bu site tam da size göre 🙂

Bahsettiğim yerlerde bizimle görüşmek isteyenler olursa esra@diyabetimben.com mailinde bana ulaşabilirler. Ya da bu yazının altına yorum yapabilirsiniz.

  • esra hanım yorum yazmışsım ama silinmiş sanırım.
    insülinleri nerede taşıyorsunuz cantanızdamı yoksa ucağa verilecek valizdemi? benimde 5 günlük bir afrika programım var ama hava değişimi ne kadar etkiliyor birde şekeri.. aydınlatırsanız sevinirim..

    • Yusuf Bey Merhaba,

      Uçağa valizde veriyorum. Ancak el bagajında ve insülin taşıma cüzdanında taşımanızı öneririm.

      Hava değişiminin tip-1 diyabeti etkilediğini düşünmüyorum.

      sevgiler,

      • esra hanım el bagajında insülinle ucağa binmem herhangi bir problem teşkil edermi? yani xrayden felan geçerken sıkıntı olurmu acaba afrikada zorluk cekebilirim bu konuda da o yüzden soruyorum

        • Yusuf Bey Merhaba,

          Tip-1 diyabetli raporunuzu yanınıza alın lütfen. Aynı zamanda doktorunuz İngilizce olarak da rapor yazarsa iyi olur. Bu kadar yeterli olur.

          sevgiler,

          • teşekkürler daha önce yurt dısına gitmistim ama raporumu yanıma almamıstım bir sorunda olmamıstı valizde gitmisti.. her ihtimale karsı alayım diyorsunuz anladım.. tekrardan tesekkürler

            • Yusuf Bey,

              Bagajda verecekseniz rapora elbette gerek yok. Ancak el bagajında alacaksanız rapor alın lütfen.

              Sevgiler,

              • bagajda vereceğim ama acaba insülinler sıcak ortamdan dolayı bozulurmu? buza sarıyoruz o zamanda buz eriyor ıslanıyor heryer.. bagaj sıcakmı yoksa normalmi bilginiz varmı acaba?

                • Yusuf Bey,

                  Uçakların bagajları artık belli bir sıcaklıkta. Eski uçaklarda herhangi bir havalandırma sistemi olmadığı için insülinlerin donma riski oluyordu. Halen de bu risk var. Konumuz sıcak değil yani.

                  Buza neden sarıyorsunuz ki? İnsülin taşıma cüzdanı denen bir şey var. Koyun cüzdana ve el bagajınıza alın.

                  sevgiler,

  • İNSÜLİN TAŞIMA CÜZDANI NASIL BİR ŞEY
    BEN DIŞARI ÇIKACAĞIM ZAMAN KÜÇÜK BİR ÇANTAYA BUZ KALIBIYLA BİRLİKTE KOYUYORUM KALEMİ
    KALEMLER İÇİN EN GÜVENLİSİ NEDİR GÜN İÇİNDE NASIL TAŞIMALIYIZ
    BİR DE ESRA HANIM BAŞKA BİR KONUYLA ALAKALI FAKAT İNSÜLİN YAPTIKTAN SONRA BAZEN BÖLGEDE HEMEN UFAK ŞİŞLİKLER OLUYO O BÖLGELERE BİR KAÇ DK SONRA BUZ KOYSAK YA DA KOLONYAĞI FALAN DÖKSEK ZARARI OLUR MU
    ŞİŞLİĞİN DAHA KÖTÜYE GİTMEDEN ERKENDEN BİR MÜDAHALE OLARAK NE YAPILABİLR

    • Mert Bey Merhaba,

      Ana sayfanın sağ üst köşesine doğru büyüteç işareti var. Site içi arama yapabiliyorsunuz. İnsülin taşıma cüzdanı yazmanız yeterli. Örnek: http://www.diyabetimben.com/insulin-tasima-cuzdani-modelleri/ linkinde bulunmakta.

      İnsülin yaptıktan sonra oluşan şişlik için endişe etmenize gerek olmadığını düşünüyorum. İnsülin deri altınıza enjekte oluyor ve dağıldıkça şişlik de gidiyordur. Ancak geçmeyen şişlikler varsa lipohipertrofi olabilir. Doktorunuzla görüşmenizi öneririm.

      sevgiler,

    Cevap Bırak