Anasayfa İnsülin Pompası İnfüzyon Seti Silikon İğne Ucunun Kıvrılması

İnfüzyon Seti Silikon İğne Ucunun Kıvrılması

13 4.129 görüntüleme

UntitledBugün sabah (yani Pazar sabahı) yaşadığım infüzyon seti silikon iğne kıvrılması problemimi anlatmak istiyorum.

 
Cumartesi akşamı işten eve geldim. Setimi değiştirdim. Açlık şekerim 142 idi.Yemeğimi yedim tokluğum 103 çıktı.Problem olmadığını düşünerek içim rahat uyudum.

 
Ama sabah 08.15 te açlığım 397 çıktı.Biraz tembellikten biraz akşam normaldi diye düşündüğümden setimi değiştirmedim. Tokluğum da 421 çıkınca setimi hemen değiştirdim.

 
Silikon iğne derinin altından kıvrılmış bir şekilde çıktı ve pompam da iletim yok hatası vermedi.Bu sorunu bir süre önce yine yaşadım ama o zaman silikon iğne derimin üstünde kıvrılmıştı ve pompa iletim yok hatası vermişti. Bu kadar yükselmemişti o zaman.

 
Ben İzmir yetkilisine daha önce bilgi verdim. Cidden bizim için çok tehlikeli bir durum.Lütfen bu konuyla ilgili yapabileceğimiz bir şeyler varsa hep birlikte halledelim.

 
Şimdiden ilginize çok teşekkür ederim.

Hoşçakalın

Hanife Kaplan

  • Çok haklısınız Fatma Hanım.Ben 5 aydır pompa kullanıyorum 2 kez bu sorunla karşılaştım.Birinde iletim yok alarmı verdi.Pazar günü ise vermedi.Allah korusun bunun sonu koma bile olabilir o zaman sorumlusu kim olacak bunu çok merak ediyorum.

  • Cok dogru hanife hanim biliyomusunuz artik bu sorunu dillendirmkten yoruldm her set degistirdigimde acaba demkten yoruldum ins bi cozum bulunur ben yalniz yasayan bi insanim artik kendimi oyle bi kuruyorumki yatarken korkudan olsa gerek sekerim yukseldginde yada dustugunde huysuzlanip uyaniyorum hemen bigun uyanamayadabilirim ama ins cozulur btn temellim bu.

  • evet haklısınız arkadaslar bunun sonu koma:(
    bende de setı taktıktan 1-2gun sonra rezervuarın ıcıne bakıyorum ara ara baloncuklar olusmus.ılk taktıgımda oldu desem değil.sonradan olusuyor.nedenını anlamadım.bugun mesela sabah sekerım yuksektı cok deıl ama 230 cıvarı cıktı heralde dun gece meyveyı fazla kacırdım dıye dusundum.sonra butun gun dısardaydım.dısardayken rezervuara baktım dedıgım gıbı küçük hava kabarcıkları ıle dolu.ve benım hep sekerım normalın uzerındeydı.dısarda oldugum ıcınde degıstıremedım.daha dogrusu degıstrecek durumum musaıt deıldı.
    bunun ıcınde ıletım az hatası vermesı gerekır aslında.her seferınde “derımdekı ıgne ne durumda acaba,hava kabarcıkları nasıl”dıye mı dusunecegız!!!bunları dusununce pompanın kolaylıgını söylemek güç!
    sevgıler:)

  • Selencm merhaba o kabarciklar genelde seti degistirdikten belli bi sure sonra olusuyo insulini rezarvuara cekerken ne kadar dikkat edersek edelim cektigimde hic birakmiyirum kabarck ama bi sure sonra oluyo illaki apidra cok en az kabarcik yapan insulnmis bunu doktorda soyledi esra hanimda ama bende apidra pek etki etmiyor birde sen doktoruna danis bakalim.

  • merhaba fatmacım,ben 9 eylül hastanesıne gıdıyorum ve doktor hastanede apıdra kullanılmıyor ve hastalarada yazılmıyor demıstı:(
    novarapıd ın flakonlarını bıraktım artık kalemden çekıyorum ama yınede sonradan o kabarcıklar cıkıyor.ne yapalım bılemedım.bı taraftan sonradan cıkan kabarcıklar bır taraftan da setın iğnesının kıvrılması….bı çozum bulmak lazım.süreklı sekerımı olcmekten hep borçluyum eczaneye.:(
    sevgıler…

  • Fatma Hanım ve Selencim katılıyorum size.Zaten uğraştığımız birçok şey var. Bir de iletim var mı?Hava kabarcıkları neden oluştu?Bunları düşünmek istemiyorum.Ben iyi olmak için pompayı kullanmaya karar verdim.Böyle giderse bir çözüm bulunmazsa işimiz çok zor.
    Fatma Hanım şekeriniz yüksek olduğunda uyanıyormussunuz ben gözümü bile açamıyorum 🙁
    Sevgiler

  • Selencm benim doktorum apidranin kabarcik yapma riski en az insulin oldugunu soylemisti zira esra hanimlada konusmustuk bende apidra kullandgm donem hic kabarck olusmamisti rezarvuarda doktorlar bile celiskili ne diyeyimki. Hanife hanim ben onceleri cok agir uyurdum simdi korkudan oyle bi kuruyorumki kendimi bazi geceler sekerim iyi iken bile uyaniyorum maddi olarakta gecenlerde set aldim bir kutu medtronicten kivrilmalardan dolayi elimde erken tukendi herseyden fedakarlik edip almk zorundayim o seti aldmda ama o bile beni alt ust etti ve hala medtronice borcum var klips aldm simdi takma aparatini degistirmm gerek ama bekliyorum bidahaki ayi ki daha olan borcumu kapatamadim bir kutu rezarvuar benim btn hesaplarimi alt ust etti yani saolsun devletimiz bize hic hata payi vermiyor ne diyelim allah sonumuzu hayir etsin.

  • Fatma Hanım gerçekten de bu sorunun bir de maddi tarafı var.Yetkililer en kısa sürede çözüm üretirler umarım.

  • Bu olayı ben de yaşadım bir ay oluyor. İlk defa böyle bir şey yaşadığım için set değiştirmek aklıma gelmedi şeker ölçüm cihazım bozuk herhalde deyip hastaneye gittim ve acilde yattım.

  • bu set kıvrılmasından bu yıl bende çok çektim , sürekli yükselen şekerden hga1c de yükseldi 🙁 9 mm set kullanıyordum 6 mm denedik o bile kıvrıldı . sonunda yeni bir takma aparatı aldım ve şimdilik rahat ettim 🙂

  • Cevap Bırak