Anasayfa Tip-1'im Tip-1 Diyabet, Romatoid Artrit ve İlaçlı MR

Tip-1 Diyabet, Romatoid Artrit ve İlaçlı MR

21 5.074 görüntüleme

Tip-1 Diyabet, Romatoid Artrit ve İlaçlı MR

Benim yaklaşık 3 yıldır sol dizim dönem dönem şişiyor. İçerisinde sıvı birikiyor. Ve bu sıvı kendi kendine dışarı çıkamadığı ya da vücuttan atılamadığı için dizimi eğip bükmede, merdiven inip çıkmada, klasik ya da klozet tarzı tuvalete oturmada ve hatta sandalyeye oturmada bile sıkıntı yaşıyorum.

Bu acı garip. Acıya dayanaklı ben dayanamıyorum.

Doktorum Acıbadem Kadıköy’de Yrd Doç Dr Mehmet Karaarslan. Kendisi Romatoloji doktoru. Ve hem ben hem de Eşref kendisini çoook seviyoruz 🙂 Bu arada Eşref’in de doktoru 🙂

Yaklaşık 1 aydır dizimdeki ağrı gittikçe arttığı için geçtiğimiz Cumartesi yine Mehmet Bey’e gittik. Şişen dizimden enjektör ile sıvı aldı ve teste gönderdi. Bu sıvı iltihaplı mı değil mi cevabını bulmak için. Aynı zamanda MR istedi. Ancak ilaçsız. Özellikle biz tip-1 diyabetlilerde ilaçlı MR önerilmiyormuş. Çünkü ilaçlı MR’da kullanılan ilacın içerisinde böbreklerimizi sıkıntıya sokabilecek bir madde varmış. Ve bu madde bazen hemen bazende biraz zaman geçtikten sonra böbreklere sıkıntı oluşturuyormuş. Ki zaten bizlerin böbrekleri risk altında. Bu sebeple tip-1 diyabetli olan bizler özellikle MR çektirirken bu detayı aman atlamasın.

Bir de biz tip-1 diyabetlilerde benim yaşadığım gibi Romatoid Artrit benzeri hastalıkların oluşması gayet normal. Zira tip-1 diyabetle beraber romatoid artrit gelişebiliyor.

Yani sadece tip-1 diyabet yok hayatımızda. Onun da getirdiği hem komplikasyonlar hem de bu tarz enfeksiyonel hastalıklar da hayatımızın bir parçası. Çözülebildiği sürece bence sıkıntı yok ama inanın canımı çok acıtıyor.

Mehmet Bey ile ilk tanıştığımızda bana pratik bir yöntem öğretti. Romatoid artrit sorunu dizde ise önce bacağımızın normal bir kısmının sıcaklığını avuç içimiz ile hissediyoruz. Sonra şişkinlik olan dizimizin sıcaklığına yine avuç içimizle bakıyoruz. Eğer dizimiz diğer normal bölgeye oranla daha sıcak ise dizimizde bir sıkıntı olabilir. Ve o bölgeye soğuk kompres yaparsak acımız hafifler ve oradaki sıcaklığı azaltabiliriz.

Romatoid artrit için Mehmet Bey; Salazopyrn’den ve Apranax’dan sabah akşam 1’er adet içiyorum. Bir de jelin adını unuttum ama jel sürüyorum. Ancak cumartesiden bu yana şişlik baya baya arttığı için doktoruma dizlerin fotosunu çekip gönderdim dün gece. Bu sabah cevap yazmış. Ve günde 2 kez 1’er adet Prednol 4 mg içeceğim. Bu tarz kortizol içeren ilaçlar kan şekerimi az da olsa hoplatacak. Ama bazal ayarlarım ile oynayarak kan şekerimi kontrol etmeye çalışacağım.

Hadi bu yazının fotosu da dizlerimin fotosu olsun 🙂

 

  • Geçmiş olsun yakın bir tanıdığımın oluyordu böyle,merak edip dokunmuştum için de su olduğunu hissedebiliyorsun çok tuhaf gelmişti ama geçiyor merak etmeyin.Acil şifalar Esra Hanım.

  • Esra hanim cok gecmis olsun 🙁 ayni durumdan bende muzdaripim.Sizde bu azim ve bilinc varken bunuda atlatirsiniz Allahin izniyle:) opuyorum sizi Esref beye selamlar 🙂

  • Herkese Merhaba,

    Geçmiş olsun dilekleriniz için çoook teşekkürler. Bu şişlik ve ağrıyı dindirmek biraz zaman alacak.

    Ama bu yazıda anlatmak istediklerimi bir köşeye mutlaka yazın. Ben de her doktora gittiğimde yeni şeyler öğrendiğimde sizlere de anlatıyorum. Beraber öğrenip gelişiyoruz.

    @Yasemin Hanım,

    Siz de aynı konudan muzdaripseniz acımı rahatlıkla anlarsınız 🙂

    @Tuğba Hanım,

    Evet. Su var. Ve içeride oynuyor ve çıkamadığı için fena acı yapıyor ama ilaçlarla geçecek. Kortizol kullanmaya başlasığım için de 300 şekeri görmeye başladım 🙂 Yarınki duruma göre bazallarla yine oynamak gerekecek. Bu aralar daha sık kan şekeri ölçümü olacak ama ne yapalım 🙂

    Sevgiler

  • geçmiş olsun esra hanım geçen sene kurban bayramında bendede aynı durum oldu 4-4 ün ayrıdı şiş sonradan indi çok acı bir agrıydı ama sizinki kötü anlattıgınıza göre kısa zamanda iyileşsin inşallah

  • Esra Hanım çok çok geçmiş olsun..

    Prednol 4 kullanırken hiç tuz tüketmemeye dikkat edin..aksi halde şişkinlik ve kilo artışı olabilir..

    Sevgiler..

  • çok geçmiş olsun esra hanım:( benimde ayaklarım bazende bacağım agrıyo acaba bununla bir ilgisi olabilir mi şişlik yok ama bide sağlık ocağındaki doktorum b12 vitamini verdi sinir hücrelerini tahrip etmiyormuş içtiğim zaman sizde kullanıyor musunuz acaba…

    • Tuğba Hanım Merhaba,

      Toparlandı bacağım. Sorun yok. İlaçları kullanmaya devam ediyorum.

      Teşekkürler sorduğunuz için.

      sevgiler

  • Cevap Bırak