Anasayfa Sor Bakalım Sor Bakalım

Sor Bakalım

15 3.327 görüntüleme

Merhaba Arkadaşlar,

Dün ben alerjim nedeniyle hastanedeydim. Acilde baya kötüydüm. Tam olarak neye alerjim olduğu da bulunamadı. Daha dün bana serum ile birlikte kortizon verildi. Bildiğim kadarıyla kortizon şekeri yükseltiyo.

Sormak istediğim bizim gibi diyabetlilere kortizon verildiğinde bizim şekerimizi dengede tutmak için ne yapmamız gerek?

Dün acilde pratisyen hekime sordum. Bı bilgim yok dedi. 3 gün tuzsuz yemem gerek ve şu an şekerim alt üst durumda.

Eger bu konuda fikri olan varsa paylaşsın lutfen.

Fatma

  • Esracım ciddi alerjik durumlarda kortizon verilmek zorunda, biraz sakinleşebilirsin bence 🙂 Kortizon bildiğimiz gibi insülinin etkinliğini bloke eder. İnsülini ne kadar yoğun miktarda verirsen o kadar bloke edebilir. Ben çok ciddi boyutta kortizon aldığım günlerde çözümü pompadan insülini 1 saate yayarak vermekte bulmuştum. Ek doz ihtiyacın olduğunda da bunu parça parça yapabilirsin, tek parça halinde girince tamamını bloke edip sıfıra yakın etki sağlayabiliyo ama parça parça verdiğinde etkisini birkaç sefer kullandığından diğer parçaların daha ciddi etki yaratmasını sağlayabiliyosun. Tuzla kortizon beraber alındığında ciddi ödem ve kiloya sebebiyet verebilir o nedenle birkaç gün tuzu mümkün olduğunca az kullan. Neye karşı alerjin olduğunu bulmak önemli, testleri ihmal ettirmeden yapmalısın.

    • Öyküm cüm,

      Önemli olan doktorun bir şey bilmemesine rağmen tip-1 diyabetli birine yol yordam göstermemesi önemli olan.

      Senin doktorların gibi benim de doktorlarım kortizon verdiğinde insülin dozlarında nasıl değişiklik yapılması gerektiğini anlatıyor. Ama burada anlatmayan ve bilgi vermeyen bir doktor var.

      Sakinim ama tepkim gayet yerinde.

      sevgiler

  • Biliyorum esra hanim ben kendimde dgldm ztn btn sorun o ben izmirin ilcesinde oturuyorum ve kendi doktorum izmirde doktoruma gitmem imkansz gibi bisey insilun pompasi kullaniyorum ve napicamida bilmiyorum calistgim icin izmire gitmem zor anck haftaya falan gidebilirim ne yapmam gerektigini bilmiyorum

  • Oykum hanim benim yasadigim yerde doktorlar icin insan hayati o kadar basitki inanin elimden gelenin fazlasini yapiorum ama her istedigimde doktoruma gidemiyorum mesela kac gun devam eder peki bu boyle verdgm.insulini bloke etmesi suan cok korktum

  • genelde sadece ilk gece etki yoğun olur sonra 1-2 gün daha azalmış şekilde gidebilir, korkutmak için söylememiştim pompa kullanıyosanız insülini yarım saate yayarak verin bugün ve yarın

  • Merhabalar ben de dün akşam acile gittim alerjiden doktor neyin var dedi alerjim var dedim baktı hemen AVİL adında iğne yapılmasını söyledi hemşireye annem diyabetli olduğumu söyledi doktora doktor birşey olmaz dedi ama benimde dengesiz ölçümlerim var.

  • mehmet bey avil antistaminik bı ilac dıyabete pek zararı yok bıldıgım kadarıyla banada verdıler once avil damardan sonra kortizon vermişler siz sanslıymıssınız kortızon vermemişler bilinçsizce ben esra hanım oykum hanım ve dr.oguzhan bey olmasa napardım bılmıyorum eksık olmasınlar tekrar hepsıne tesekkur ederım

  • fatma hanım bugün doktor arkadaşlara danıştım kortizondan dolayı kan şekerinizin ilk gece yükselebileceğini ve 24 saat kadar şekerinizde yükseklik olabileceğini daha sonraki gün bunun düzeleceğini söylediler…
    sevgiler

  • Fatma cım çok geçmiş olsun canım…
    ya ne demeli ki!!!! ben bir ameliyat için ege üniv. ne yattım ve elimde insülin iğneleri ile gittim… bunu bilen doktor bana dekstroz taktı!!! 41 saat beklettiler şekerim düşmüyor diye.. hem insülin yapmıyorlar hem de dekstroz serum veriyorlar.. ben söylüyorum ama dinlemiyorlar.. en son ameliayttan önce konsültasyon için dahiliyeci geldi ve onun demesiyle light serum verdiler… ne diyeyim Fatma cım ne diyelim???? umarım daha duyarlı ve gerçekten empati kurabilen doktorlarımızla karşılaşırız… sözüm meclisten dışarı ama herkes doktor olmamalı!! çok üzgünüm ama olmamalı!!! bu için pedogojisini bilmeyen ne eğitimci olsun ne de sağlıkçı!!! bu dünya yada en azından bu Türkiye bu yüzden bu halde!!!!
    mutlu mutlu ANlar herkese….

  • bende ilaç alerjisi oldum arkadaşlar…cildiye dr.u bana önce 5 gün AVİL yaptırdı….bunu her alerji oldugumda yaptırırlar…artık adım soyadım gibi ezbeledim…diyabete bir yan etkisi yok…5 günden sonra prednol 16 mg diye bir kortizona başladık…1. hafta 2 tane, 2. hafta; 1,5 tane, 3. hafta 1 tane, 4. hafta 1/2 tane…etti 4 hafta….yani 1 ay şeker tepetaklak….endokrin dokturmun dediği: iştw ayarlıycan sen onu , biz sana ne yapabilirz ki ,öğrendin sen:) dedi ve yolladı…cevaba bakın cevaba 🙂 18 aylık diyabetim..şekerim başından beri alt üst….hipo da varrrr, hiperde var…..bu siteyi görünce ( 2-3 gün) öğrendimki karbonhidrat sayımı diye bişey varmış, doktorum bana 18 aydır hiç bahsetmedi de, diyetisyene yollamıştı teşhis zamanı, o da standart bi diyet listesi verdi, işte 18 aydır sonuç bu…hakkımı helal etmiyorum…bu siteye göre öğrenmeye çalışıyorum şimdi kh sayımını ki kendime uyarlıyım….

    • Birgün Hanım,

      Kortizol maalesef kan şekerini tepe taklak ediyor. Biliyor musunuz bilmiyorum ama kortizol kullanırken insülin dozları da ayarlanmalı.

      Maalesef ülkde KH Sayımını bilen uzman kişi sayısı az. Ya da var ama KH Sayımı bilgileri atıl kalmış durumda.

      Boş verin. Ülkemizde neleri boş vermiyoruz ki! Daha iyi bir doktor ve diyetisyene gitmeye çalışın.

      sevgiker

  • Merhaba Arkadaşlar

    Bir aydır çok acı veren ağrılarım oldu . Fizik tedavi vs derken en son dün iltihaplı romatizma teşhisi konuldu . Kortizon tableti verdi bir çok ilacın yanında ramatolog doktorum . Bunun şekeri yükselteceğini de söyledi . Ben araya hafta sonu girdiği için endokrin doktorum ile görüşemedim . Ama şekerim diyabet olduğumdan beri böyle olmamıştı . Düzenlemekte zorluk çekiyorum . Bir de 1 ay yoğun ağrı çekip biraz rahatladığım için kendimi tatlılarla şımarttığımı da söylemeden geçemeyeceğim . Uzun vade de bu sorun olur mu sizce ? Nelere dikkat etmem gerekir ? Bu mesajımlarda uzun zamandır mesaj yazılmamış bu konuyu hortlatmış oldum . 😀

  • Cevap Bırak