Anasayfa İnsülin Pompası Kadriye Hanım’ın İnsülin Pompası Seti Hakkındaki Maili

Kadriye Hanım’ın İnsülin Pompası Seti Hakkındaki Maili

9 2.566 görüntüleme

IMAG0796Ben yaklaşık 1 senedir insülin pompası kullanıyorum ve bu durum 5-6. kez başıma geliyor. Yapışkanlı kısımdaki iğne kıvrılıyor ve şekerim yükseliyor.

2 gün önce bisiklete binip 25-30 km yol yapıp eve döndüm.(spor olarak, bir rahatlama aracı olarak herkese bisikleti öneriyorum.)

Pompam insülini azaldığı için alarm verip duruyordu, eve geldiğimde içinde 6 ünite insülin kalmıştı, şekerim 96 çıkmıştı.

Duştan sonra setimi değiştirmeyi planladım ama acil işim çıktığı için setimi değiştirip evden çıkmak zorunda kaldım.

Daha sonra işlerimi halledip eve geldim duş yapıp yorgunluğun üzerine bir film izledim. Film izlerken karpuz ve galeta yedim.

Filmin sonlarına doğru çok su içmeye başladığımı farkedip şekerimi ölçmeye karar verdim ve sonuç 388 şekerdi. Tabi uzun zamandır düzgün giden şekerlerden sonra 388 beni tam anlamıyla mahvetti, mide bulantısı, baş ağrısı..

Tekrar setimi değiştirdikten sonra bir problem olmadı ama ben kendime set değişimlerinden sonra şeker kontrolü yapmayı ve değişim işlemlerini akşam 6dan sonra yapmamayı tekrar hatırlattım.

Burada aklıma takılan şöyle bir durum var: Bu spordan sonra yaptığım ikinci hatalı set değişimi oldu. Acaba spor yaptıktan sonra gerilen kaslarımız ve derimiz iğnenin kıvrılması gibi problemlere neden oluyor olabilir mi? Yani set değişimlerini dinlenmiş ve esnek bir deriye uygulamamız daha mı iyi olur?
IMAG0797Bu arada fotoğrafları da gönderiyorum; silikon kısım derime hiç girmemişti ve çıkarttığımda 75 derecelik açıyla kıvrık bir şekilde duruyordu.

İyi akşamlar, güzel şekerler:)

Kadriye Kurmuş

  • Merhaba Esra Hanım,
    Seti popomda ve bacağımda kullanmayı sevmiyorum. Değişim yaparken şöyle bir sıra takip ediyorum: sağ kol-sol kol-sağ göbek-sol göbek-sol arka kemer bölgesi-sağ arka kemer bölgesi. Yani bir çember şeklinde set değiştirirken dönüp duruyorum, böylece hem nereye takacağımı unutmuyor hem de hep aynı bölgeleri kullanmamış oluyorum.
    Setlerimi spordan sonra değiştirmiştim, yani spor yaparken kıvrılma ihtimali yok. Bende ilk defa içine girmemiş bir durumda karşılaştım, göbeğime takmıştm ve keşke o sırada şaşkınlıktan unutmayıp fotoğrafını çekseydim; dışarıda büküldüğü için derimin üstünde kıvrık silikon kısmın izi çıkmıştı. böyle bir şey olmasına çok şaşırdım çünkü çok sorunsuz bir set değişimiydi, çıkan iğne, zımba gayet dik bir şekilde normaldi.
    Yanlış bilmiyorsam derimizin içinde kalan o silikon kısım, zımbaladıktan sonra çıkaracağımız iğnenin dışına sarılı durumda, yani zımbalarken silikon kısım iğneden sıyrılmış olabilir gibi hayal ettim bende ama böyle bir durum mümkün mü bilemeyeceğim..
    sevgiler

  • merhabalar ayni durumu iki kez yasadim yine gerci hep yasiyorum 3 gun once seimi degistirdm yemk yedim toklugumu olctum cok guzeldi gece mide bulantisiyla uyandm arti gogus agrisiyla olctum sekerimi 291 hemen seti cikarttim silikon igne kivrik artik alistim galiba ben once koldan duzeltme dozu yaptim kalemle sonra tekrar seti taktim sabaha biseyim kalmadi ama bitmedide aksam yine seti degistirdim ymk yedim toklugu olctum 50 idi biseyler yedim yattim gece 05.30 da yine gogsumde bu sikintiyla uyandm yine sekerim 340 ve yine igne kivrik sinirden oturdum agladim sonra yine ayni seyler simdi iyim tek istedgim artik buna bari bi cozum bulunsun:(

  • kadrıye hanım merhaba,ben de bıkere zımbayla takarken tam o dugmelerıne bastırırken tutukluk yasadım sonra takıldı gıbı geldı ama bır garıplık hıssetım.tekrar takma ıhtıyacı hıssetmıstım cıkardıgımda kıvrıktı sılıkon.sızdede olbılr belkı.
    sevgıler.

  • Kadriye Hanım ve Değerli Arkadaşlar,

    İnanın çook şaşkınım. Dediğim gibi Medtronic’e konuyu aktardım. Geri dönüş olduğunda sebep sorgulaması yaparız mutlaka.

    sevgiler,

  • Selen Hanım size de merhaba, genelde bir terslik olunca içme sinmeyen bir şeyler olunca kıvrılmış oluyordu ama bu sefer her zaman ki sorunsuz set değişimiydi.
    İlginiz için teşekkürler Esra Hanım beklemeye devam.
    sevgiler

  • esra hanim biliyosunuz bu konuyu ben defalarca gorustum ama sonuc sifir benm setlerim yetmedigi icin sgk kapsami disinda aliyorum bazen ve acayip zorluyor beni. ama almk zorundayim bana tuhaf gelen seti taktigimda bi problm yok bolus gayet guzel gidiyor aradan belli bi zaman gectikten sonrami kivriliyor anlamiyorum taktigimda kivrilsa yada takmamla ilgili bi sıkınti olsa hemen sonra gonderdigim bolus amacina ulasmaz taktiktan daha sonra mi bisey oluyo anlamiyorum

  • Cevap Bırak